Niet alleen de verkoper, maar natuurlijk ook de koper, hypotheekverstrekker, verzekeraar of belastingdienst zijn geïnteresseerd in de actuele waarde van een onroerend goed. Een taxatie kan nodig zijn voor de bepaling van een hypotheek en/of verkoopprijs, of als er sprake is van een echtscheiding of erfenis. Onafhankelijk van wat uw situatie is, onze gecertificeerde taxateur zal ervoor zorgen dat u een onpartijdig en deskundig taxatierapport tegemoet kunt zien.

Met bouwtechnisch inzicht en kennis van de lokale omgeving en woningmarkt weegt de taxateur de waarde af tegen de huidige ontwikkelingen binnen de vastgoedsector. Naast een waarheidsgetrouwe waardebepaling zorgt een gecertificeerd taxateur er ook voor dat het rapport wordt geaccepteerd door alle geldverstrekkers.

Omdat het in veel gevallen belangrijk is dat de waarde van een woning of bedrijfspand snel bepaald wordt, dragen wij zorg voor een snelle uitvoering en aflevering. Zo kunt u snel verder met vervolgstappen en maken wij het proces zo prettig mogelijk.

Samenvatting werkwijze

Nadat uw taxatieaanvraag bij ons binnen is gekomen wordt er door ons kantoor zo spoedig mogelijk een afspraak gemaakt voor de opname van het te taxeren object. Daarnaast worden de kadastrale gegevens en het eigendomsbewijs opgevraagd bij het Kadaster. Direct na het bezoek en de opname van het object gaat de taxateur aan de slag. Met gebruik van de moderne media gaat hij op onderzoek uit om zoveel mogelijk achtergrondinformatie te verzamelen om zo tot een goed onderbouwde waardering te komen.